Retur & Reklamation

REKLAMATION

Hur gör jag en reklamation?

För ett eventuellt reklamationsärende skulle vi behöva se produkten i fråga på ett eller annat sätt för att kunna göra en bedömning av skadan. 

Enklast vore det om du tar ett foto på varan och skriver kortfattat vad som hänt med din köpta produkt. Mejla detta till vår kundservice och skriv reklamation i ämnesfältet. Bifoga med kvittot eller liknade som påvisar köp.

Alla reklamationer utförs genom att kund mejlar oss på kontakt@grenarsgolf.se

Vad är godkänd reklamation?

Om en vara avviker från vad som avtalats eller på annat sätt inte motsvarar den beskrivning av varan som vi har givit, kan varan returneras. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t ex inte fel orsakade av normalt slitage. Reklamation ska göras inom skälig tid efter det att felet upptäckts, dock senast inom 2 år. Vi förbehåller oss rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp.

 

ÅNGERRÄTT

Önskar du att utnyttja ångerrätten behöver du skicka ett mail till kontakt@grenarsgolf.se med ordernummer och att du ångrar ditt köp. Efter att vi fått detta skickar vi ut en ut retursedel. 

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Detta enligt följande: 

Vi tillämpar 14 dagars Ångerrätt/Öppet köp, men med undantag för produkter som anpassats för dig. Tiden för Ångerrätten börjar gälla från det datum att köparen mottagit beställningen. En vara som skickas tillbaka måste vara oanvänd och förpackad i originalförpackningen. Vi äger rätten att göra avdrag på återbetalningen ifall varan bedöms använd eller att förpackning saknas. Returnera ej varor genom att sätta en fraktsedel direkt på originalkartongen, den blir då skadad och vi kan ej godkänna returen.

Kund står för returfrakt. Har vi skickat fel eller en defekt vara står vi naturligtvis för returkostnaden.

Alla returer genomförs genom att kund kontaktar kundtjänst. Därefter ansvarar kund för att boka returfrakt.

Om varan skadas eller kommer bort när den återsänds till oss så är kund betalningsansvarig.

 

Vi tillämpar inte byten. Kunden får returnera varan och lägga en ny beställning.

Vi förbehåller oss rätten att neka ändring och makulering av beställning efter 1 dag eller mer från att beställningsbekräftelse mottagits. Kontakta oss för att se ifall möjlighet finns att göra ändring på beställningen.

 

RETURADRESS

Grenars Golf Krukebo 110 382 92 Nybro